کلبه تنهایی دانشجویان

بروزترین و بهترین پاتوق تفریحی سرگرمی و دانشجویی

کلبه تنهایی دانشجویان

بروزترین و بهترین پاتوق تفریحی سرگرمی و دانشجویی

پس از کمای دو ماهه؛ دانش‌آموز بروجنی به زندگی بازگشت


هر چند شاید با شنیدن این خبر، داغ دل خانواده برخی از همکلاسی‌های مریم تازه شود؛ اما بی‌گمان بازگشت مریم به زندگی به اندازه‌ای خوشحا‌ل کننده است که حتی می‌تواند آنها را هم سر ذوق بیاورد؛ لبخند دانش‌‌آموزی که تا نزدیکی مرگ رفت، ولی سرانجام به زندگی بازگشت.


هر چه گوشمان در ماه‌های اخیر به شنیدن اخبار تلخ حوادث دانش‌آموزی عادت کرده باشد، خبر لبخند زدن «مریم» به زندگی می‌تواند کام را شیرین کند؛ بازگشت بازمانده یک حادثه دلخراش با ده‌ها جان باخته، به زندگی.

به گزارش «تابناک»، مریم باباخانیان، دانش‌آموز بروجنی که دو ماه گذشته را در پی واژگونی اتوبوس حامل وی و همکلاسیانش در بازگشت از اردوهای راهیان نور در کما بود، روز گذشته به زندگی بازگشت تا پرونده آخرین مصدوم آن حادثه تلخ نیز به زودی در بیمارستان بسته شود.

وی که بیست و نهم مهر ماه به محض واژگونی اتوبوس در محور دهدز به لردگان به کما فرو رفته بود، در شرایطی به زندگی لبخند زد که ۲۶ تن از همراهان وی در آن حادثه جان به جان آفرین تسلیم کردند و دیگران نیز مدت‌هاست بیمارستان را ترک کرده‌اند، ولی در مدت گذشته، تغییر خاصی در سطح هشیاری مریم دیده نشده بود و به دلیل وضعیت ناپایدار، در بخش آی سی یو و تحت مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شد.



این در حالی است که وی با نام «مجهول‌الهویه»، یکی از هجده نفر مصدوم این حادثه بود که توسط تیم‌های امدادی برای درمان به بیمارستان گلستان اهواز فرستاده شده بود که هفت تن از آن‌ها سرپایی درمان و باقی مصدومین برای درمان‌های تخصصی در این بیمارستان بستری شده و تلاش مجموعه پزشکی استان برای بهبود ایشان آغاز شد.
نزدیک بیست روز پس از وقوع حادثه، رییس بیمارستان گلستان اهواز، وضعیت «مریم باباخانیان»، را این گونه گزارش داد: در چند روز گذشته، مریم تب بالایی داشت که خوشبختانه کاهش یافته و در وضعیت بهتری نسبت به گذشته است. مریم اکنون تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی و پرستاری است و افزون بر تیم درمانی کامل، مشاوره تغذیه ویژه I. C. U و درمان فیزیوتراپی نیز برای این بیمار در حال انجام است و امیدواریم وی از وضعیت کما بیرون آمده و بهبودی کامل بیابد. مریم بیش از هر چیز به لطف خدا و دعای مردم نیاز دارد، چرا که شرایط این گونه بیماران را نمی‌توان از لحاظ پزشکی پیش‌بینی کرد.
البته در روزهای بعد، هفت تن دیگر از مصدومان این حادثه با پرواز اختصاصی به مقصد چهار محال بختیاری اعزام شدند تا دکتر حی‌بر، رئیس بیمارستان گلستان اهواز بگوید: هفت نفر از مصدومین این حادثه پس از چندین عمل جراحی که روی آنان انجام شد، به لطف خدا امروز از لحاظ پزشکی ترخیص هستند و تنها نیاز به مراقبت و استراحت پزشکی در منزل دارند.

بدین ترتیب مصدومان یکی پس از دیگری مراحل درمان را گذرانده و به آغوش خانواده بازمی‌گشتند؛ اما نشانه‌های بهبود در این دانش آموز دوم دبیرستانی ـ که دیگر به کمک شناسایی همکلاسیان به هوش آمده «مجهول الهویه» نبود ـ به رغم تغییرات اندکی که در سطح هشیاری وی رخ می‌داد، به چشم نمی‌خورد، ولی پزشکان و خانواده مریم همچنان امیدوار به بازگشت وی بودند.



دکتر محمدحسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در این باره به خبرنگار وب‌دا خوزستان، می‌گوید: مریم باباخانیان در روز حادثه و هنگامی که به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شد، سطح هشیاری بسیار اندکی داشت و در حالت کما بود، چراکه بر اثر این حادثه، به مغز وی شوک وارد شده بود و به رغم اینکه مشکل پدید آمده در حدی نبود که نیاز به عمل جراحی داشته باشد، چند جراحی کوچک با موفقیت روی مغز این مصدوم انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه زمان انتقال مریم باباخانیان به بیمارستان، علاوه بر شوک مغزی، شکستگی‌های متعددی در بدن وی وجود داشت، می‌گوید: از زمان انتقال مصدومان به بیمارستان، تیم‌های پزشکی در تخصص‌های گوناگون به بالین ایشان آمده و جراحی‌های لازم را انجام داده‌اند و در مورد این بیمار هم مراقبت‌های خوبی شد تا سطح هشیاری وی که در زمان انتقال به بیمارستان نزدیک چهار بود (سطح هشیاری یک فرد سالم ۱۵ است) به مرور افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌افزاید: به لطف خدا و با کارهایی که در مدت حضور این فرد مصدوم در بیمارستان انجام شد، خوشبختانه از بروز عوارض جانبی مانند انواع عفونت‌ها و زخم بستر جلوگیری شد و اکنون نیز سطح هشیاری مریم به پانزده رسیده و وی هشیاری کامل خود را به دست آورده و شناخت کافی نسبت به اطراف خود دارد.




مریم در کنار پدر و مادرش
گفتنی است، در این مدت دو ماهه، برخی مسئولان از جمله وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و همچنین استاندار خوزستان به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به دیدار مریم باباخانیان و دیگر مصدومان این سانحه رفته بودند تا از نزدیک در جریان روند درمان آن‌ها قرار بگیرند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد