کلبه تنهایی دانشجویان

بروزترین و بهترین پاتوق تفریحی سرگرمی و دانشجویی

کلبه تنهایی دانشجویان

بروزترین و بهترین پاتوق تفریحی سرگرمی و دانشجویی

مصاحبه و تحلیل کنکور 91 از دیدگاه محمدامین عبدی رتبه 22 بازرگانی

) لطفا خودتان را معرفی نمایید؟
 محمد امین عبدی هستم , فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه قزوین
2) درصد های شما چطور بود؟ رتبه ؟
رتبه من در گرایش مدیریت بازرگانی 22 شد که درصدهایی که کسب کردم به قرار زیر است:
زبان : 4.43 -
ریاضی وآمار : 22.22
تئوری مدیریت : 33.33
اقتصاد : 53.33
تحقیق در عملیات : 95.45
مدیریت مالی : 46.67
بازاریابی : 76.67

1) لطفا خودتان را معرفی نمایید؟
 محمد امین عبدی هستم , فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه قزوین
2) درصد های شما چطور بود؟ رتبه ؟
رتبه من در گرایش مدیریت بازرگانی 22 شد که درصدهایی که کسب کردم به قرار زیر است:
زبان : 4.43 -
ریاضی وآمار : 22.22
تئوری مدیریت : 33.33
اقتصاد : 53.33
تحقیق در عملیات : 95.45
مدیریت مالی : 46.67
بازاریابی : 76.67

1) لطفا خودتان را معرفی نمایید؟
 محمد امین عبدی هستم , فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه قزوین
2) درصد های شما چطور بود؟ رتبه ؟
رتبه من در گرایش مدیریت بازرگانی 22 شد که درصدهایی که کسب کردم به قرار زیر است:
زبان : 4.43 -
ریاضی وآمار : 22.22
تئوری مدیریت : 33.33
اقتصاد : 53.33
تحقیق در عملیات : 95.45
مدیریت مالی : 46.67
بازاریابی : 76.67
3) با توجه به رتبه ای که کسب کردی انتظار دارید که کجا قبول شوید ؟
من خیلی دوست داشتم دانشگاه تهران قبول بشم ولی با توجه به کم شدن ظرفیت امسال دانشگاه تهران انتظار که هیچ مسلما روزانه شهید بهشتی قبول می شم.
4) در دورۀ کارشناسی ات چه جور دانشجویی بودی؟
دانشجویی بودم که به درس علاقه زیادی نشان نمی دادم .
5) چطور شد که تصمیم گرفتی ادامۀ تحصیل بدی؟
بر طبق مشاوره هایی که انجام دادم و موقعیت شغلی که داشتم برای ارتقا شغل و بالا بردن سطح تحصیلات خود تصمیم به ادامه تحصیل گرفتم.
6) روزی چند ساعت درس میخواندی؟
 به 12 ساعت مفید هم میرسید ولی اکثرا 8 ساعت روزانه درس می خواندم.
7) آیا در درس خاصی ضعف داشتی؟
 بله , زبان
8) از چه زمانی تصمیم گرفتی در آزمون ارشد شرکت کنی؟
اوایل تیر ماه
9) اتفاق میافتاد در حین خواندن برای کنکور خسته شوید و حوصله درس خواندن نداشته باشید؟
بله این یک امر طبیعی است نه در مورد من بلکه در مورد تمام متقاضیان کنکور صدق می کند . اما در این هنگام وقتی که از مطالعه درسی خسته می شدم می رفتم سراغ مطالعه درس دیگری.
10) اگر زمان به عقب بر می گشت چه کاری در دوران آمادگی برای کنکور انجام نمی دادید و چه کاری را بیشتر انجام میدادید؟
وقت کمتری برای مطالعه  تئوری مدیریت می گذاشتم وحتما زبان کلاس می رفتم .
11) آیا سال گذشته هم در کنکور شرکت کرده بودی؟
 سراسری شرکت نکردم  اما آزاد برای آشنایی با جو کنکور شرکت کردم.
12) درس خواندن رو از چه زمانی شروع کردی؟
 اواخر تیر ماه
13) چه چیز هایی باعث می شد که برای قبولی انگیزه داشته باشی؟
 رتبه هایی که درآزمون های ماهان کسب می کردم و انگیزه هایی که خانواده - دوستان و اساتیدم به من می دادند مخصوصا مشاور بسیار خوبم در مهام امیدواری و انگیزه وافری به من برای به سرانجام رساندن این امر مهم می داد.
14) شرکت در کلاسهای آمادگی کنکور تا چه اندازه در موفقیت شما تأثیر گذار بود  و از کدام کلاس ها استفاده کردید؟
خیلی زیاد . از کلاس های مدیریت مالی و همچنین تحقیق در عملیات در مؤسسه ماهان استفاده کردم که درس مالی زیاد به من کمک نکرد ولی تحقیق در عملیات به من خیلی کمک کرد که جا داره همین جا از استاد خوب تحقیق در عملیاتم مهندس یگانه که هم از لحاظ تدریس و هم از لحاظ مشاوره کمک زیادی به من کرد کمال تشکر وقدر دانی را داشته باشم.
15) اگر قرار می شد یکبار دیگر در کنکور شرکت کنید،  آیا مرکز خانه مدیریت ( مرکز مشاوره مهام ) را انتخاب می کردید؟
 حتما چون پارسال عضویت در این مرکز خیلی مفید بود هم از لحاظ مشاوره هم از لحاظ برنامه ریزی.
16) از چه کتاب ها و منابعی  بیشتر استفاده کردید؟
اقتصاد : کتاب های دکتر نظری
مالی : کتاب دکتر تهرانی
بازاریابی : سه استاد و کتاب تست پرچ
تئوری : مبانی سازمان و رفتار سازمانی دکتر رضاییان – مدیریت عمومی دکتر الوانی – کتاب تست پرچ
پژوهش : کلاس و جزوه مهندس یگانه
ریاضی و آمار : کتاب رنجبران
زبان : 504 و لغات ضروری تافل و کتاب اشراقی
17) ظرفیتهای پذیرش امسال را نسبت به سالهای گذشته چگونه می سنجید ؟
در بخش های روزانه و شبانه دانشگاه های معتبر تهران که کاهش ظرفیت داشتیم ولی در بخش های پیام نور و غیرانتفاعی نسبت به سالهای گذشته افزایش ظرفیت داشتیم.
18) با توجه به تجربه شما در کنکور چه توصیه ای برای داوطلبین دارید ؟
براشون آرزوی موفقیت میکنم و فقط یک توصیه بهشون میکنم این که هیچ درسی و دست کم نگیرند درست مثل تئوری مدیریت امسال و به زبان اهمیت بیشتری بدند چون که اگر خود من زبان رو منفی نمی زدم قطعا رتبم تک رقمی میشد.
19)تحلیل خود را از کنکور 91بیان کنید.


و اما کنکور ارشد مدیریت 91
کنکور امسال در یک کلام مثل همیشه بود . تنها  تغییر عمده ای که در نوع سوالات و هم چنین منابع  وجود داشت در درس تئوری مدیریت مشاهده میشد که بسیاری از سؤالات برای من و بقیه کسایی که کنکور دادیم نا آشنا بود که کمی ما رو با مشکل مواجه کرد.

زبان : خب درس زبان از سال 82 بدین صورت مطرح شد که 15 تست عمومی و 15 تست زبان تخصصی در قالب درک مطلب میاد . از سال 86 هم بعد از اینکه تصمیم سازمان سنجش مبنی  بر اینکه فقط دارندگان  مدرک تافل  حق شرکت در کنکور ارشد را داشته باشند ، با شکست مواجه شد ، سعی شده تا تست های زبان در سطح بالاتری از قبل طراحی بشه . کلا سوالات امسال فرق عمده ای با سال قبل نداشت , مخصوصا تو زبان عمومی , در مورد زبان تخصصی هم خوشبختانه متن ها کوتاهتر شده که حتی متن سوم حداقل خیلی مشابه بود با کنکور سالهای گذشته. با اینحال به نظرم درصدهای زبان اگه امسال افت کرده نشون میده داوطلب ها خوب کار نکردند درست مثل خودم که در این درس ضعیف بودم . با این حال این به نفع داوطلبانی شد که ازاین فرصت استفاده کردند و درصد خوبی از زبان زدند...

ریاضی و آمار : باز هم تغییر خاصی دیده نشد . سطح سوالات ریاضی در بعضی مباحث بالاتر رفته بود و در کل ریاضی کمی سخت تر و وقت گیرتر بود . باز هم مثل سال های گذشته از بخشهای مهم واستراتژیک ریاضی به مراتب درصد قابل توجه تری نسبت به سایر مباحث ریاضی تست اومده بود. ولی آمار کاملا ساده تر از سالهای قبل مطرح شد . تست های تکرای (تست هایی از نکات تابلو) زیاد داشت و به مراتب آسونتر از سال های قبل بود. از مباحث تخمین و آزمون فرض هم  تستی مطرح نشد  سوال عجیب غریب و جدید هم نداشت.

تئوری های مدیریت : جالبه که میگین تست های این درس سخت بوده . بارها به ما تذکر داده بودند که تو این درس منابع اصلی رو مطالعه کنید نه جزوه های خاص! جزوه های کوچیک مثل پارسه و ماهان فقط برای شروع مناسبه و جزوه ها و کتابهایی که قطور هستند رو اصلا بالشخصه توصیه نمی کنم . من خودم فقط کتاب معرفی میکنم و تاکید زیادی رو منابع اصلی دارم .  سوالات تئوری مدیریت مثل همیشه بود ,  فقط فرقش این بود که شما از کتابها دور شدید و رفتین سمت جزوه ها . هیچ تست جدید و خارج از کتاب معرفی شده وجود نداشت . درسته که سهم کتاب دکتر افجه ای خیلی زیاد شد ولی اینها جز منابع اصلی بود  و عجیب نیست . به هر حال من تست های تئوری مدیریت امسال رو برای کسی که کتاب خونده بود کاملا  آسون دیدم . سوالات دقیقا در حد همیشه بود.

اقتصاد : نمی خوام زیاد روی این درس بحث کنم . مثل همیشه بود دیگه . این یکی واقعا چیز غافلگیر کننده ای نداشت . مثل همیشه و حتی آسونتر فقط بعضی از تست های کلان کمی وقت گیر بود.



بازاریابی : که امسال بسیار ساده تر از قبل بود و اصلا نمیشه روی اون بحث خاصی کرد . درسته که همه امسال بازاریابی رو خوب زدن ولی به نظر من در کنکور ارشد مهم هست که میانگینتو ببری بالا , تو این زمینه فرق خاصی بین درس ها نیست . یعنی میخوای اقتصاد رو بالا بزن یا بازاریابی رو و یا زبانو! فرق چندانی نمی کنه . مگر در موارد خاص مثل زبان برای گرایش کارافرینی (البته نباید از بحث تراز غفلت کرد که رابطه مستقیم داره با سختی و آسونی درس و این یعنی تراز درسی که همه خوب زده باشن مثل بازاریابی مثال نمیشه پیش بینی  تراز بالایی کرد گرچه درصد 70 به بالا  واقعا ایده آله و درحد خوبی تاثیر میزاره)

مدیریت مالی : باز هم فرق خاصی نکرد. تست ها تفاوت چندانی با تست های سالهای قبل نداشت . فقط کمی محاسباتش زیادتر شده بود . محاسبات تقریبا زیاد موجب شد که تنظیم وقت دچار مشکل بشه وگرنه تستها باز هم تغییر چندانی نداشت . منابع هم تغییر نکرده بود .

تحقیق در عملیات (پژوهش) : تحقیق در عملیات امسال نسبت به سالهای قبل خیلی آسون تر بود . البته  سؤالات تحقیق در عملیات امسال برای کسی که این درس رو اصولی و با برنامه ریزی منظم و دقیق خونده بود, یکی از درس هایی بود که به سادگی میشد به درصد بالای 50 دست پیدا کنه. امسال بیشتر از نیمی از سوالات از مباحث قابل درک اولیه یعنی سیمپلکس طرح شده و سوالات حمل ونقل هم که جای همیشگی خودشو حفظ کرده بود به نظرم اگر کسی خوب آماده میبود با توجه به زمانش 40-50 درصد دور از دسترس نمی بود که میتونست فوق العاده باشه... برخلاف این که محاسبات خیلی کمی داشت ولی نکات ریزی داشت که بعضی از داوطلبین کنکور رو با مشکل مواجه کرده بود , در کل میشه گفت که امسال تحقیق در عملیات خیلی ساده تر از سالهای قبل بود. در مجموع فکر می کنم تحقیق در عملیات چیزی برای غافل گیری نداشت و همونی بود که باید می بود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد