در اینجا میتواند پوسترهای عاشورایی مرتبط با
مسلم بن عقیل (ع)، سفیر کربلا را مشاهده و
دریافت کنید.
ایام و شهادت آقا امام حسین (ع) را به تمامی دوستان و همراهان تسلیت عرض میکنیم و امیدواریم عزاداری شما عزیزان در این ایام مقدس مورد قبول واقع گردد .
السلام ای وادی کرببلا
السلام ای سرزمین پر بلا
السلام ای جلوه گاه ذوالمنن
السلام ای کشته های بی کفن
-----------------
محرم آمد .. دلم مست و لبم مست و سرم مست ، بخون ای دل که صبرم رفته از دست ، بخون ای دل محرم اومد از راه ، بخون هاجر تو با عباس بی دست..!
-----------------
تمام شد شب عید و نوای غم آید ، که نم نمک غم عالم به روی هم آید ، صدای قافله ی عشق میرسد بر گوش ، که چند شب دگر آقا محرمت آید..!
-----------------
کم کم سیاهی علمت دیده می شود ، آثار خیمه های غمت دیده می شود ، افتاده سینه ام به تپشهای انتظار ، از روی تل دل حرمت دیده میشود..!
-----------------
خواستم شکوه کنم ، به دلم بد آمد ، یادم افتاد کسی هست که خواهد آمد ، حتم دارم کلماتش همه باران هستند ، حرفهایش به دل انگیزی قرآن هستند ، عطر هر گل چو مسیح از نفسش می بارد ، چه شبی می شود آن شب که علم بر دارد..!
-----------------
هردم به گوشم می رسد آوای زنگ قافله ، این قافله تا کربلا دیگر ندارد فاصله ، یک زن میان محملی اندر غم و تاب و تب است ، این زن صدایش آشناست ، ای وای بر من زینب است..!
-----------------
دیباچه ی عشق و عاشقی باز شود ، دلها همه آماده ی پرواز شود ، با بوی محرم الحرام تو حسین ، ایام عزا و غصه آغاز شود..!
-----------------
گویند "می” نمی شود از راه گوش خورد
من "یا حسین” می شنوم مست می شوم . . .
آغاز دهه محرم تسلیت باد
-----------------
تا قیامت ز قیام تو قیامت برپاست
از قیام تو پیام تو عیان است هنوز
همه ماه است محرم ، همه جا کرب و بلاست
در جهان موج جهاد تو روان است هنوز . . .
آغاز محرم و ایام سوگواری حسینی تسلیت باد
زنی که با ایجاد صفحات اینترنتی عکسهای خانم همسایه را منتشر میکرد، بالاخره دستگیر شد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، رییس پلیس فضای تولید و تولید استان خوزستان از دستگیری زنی خبر داد که با انتشارعکس های زن همسایه قصد هتک حیثیت داشت.
سرگرد شعبان با بیان اینکه پیرو شکایت زنی مبنی بر اینکه فردی نامعلوم اقدام به طراحی صفحاتی در اینترنت با مشخصات وی کرده و تلفن منزل و همراه شاکی را به همراه تعدادی عکس مبتذل در این صفحه قرار داده است گفت: ماموران پس از ثبت این شکایات اقدامات خود را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه در ابتدا این سایت مورد بازبینی قرار گرفت و صحت ادعای شاکی بررسی شد، گفت: در تحقیقات متهمه که از همسایگان شاکیه بود شناسایی و دستگیر شد.
وی با بیان اینکه همسایه شاکی پس از حضور در این یگان مورد بازجویی قرار گرفت و به انجام بزه ارتکابی خود اعتراف کرد به متخلفان در فضای مجازی هشدار داد: انتشار اطلاعات، تصاویر و فیلم خصوصی دیگران بدون رضایت آنان و به قصد ضرر رساندن در فضای مجازی جرم تلقی شده و پلیس با عاملان آن برخورد خواهد کرد
اگر شاعر و مداح به خاطر خوش آمد و ذوق مخاطبش شعر بگوید نه به خاطر هدف که فکر و اندیشه حسینی است .
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ کشکول در جدیدترین پست خود آورده است:
مدح و مداحی اگرچه در دم و دستگاه امام حسین ( علیه السلام ) جایگاه منحصر به فردی دارد و از عوامل رسیدن به تعالی برای شرکت کنندگان در مراسم عزای فرزند زهرا ( سلام الله علیهما ) محسوب می شود ولی متأسفانه چند چیز باعث می شود که آنگونه که باید موثر واقع نشود ( و چه بسا گاهی خار طریق نیز گردد )
1- اگر مداحی هدف باشد نه وسیله ( طرف مداحی را به خاطر سبک و سیاقش می خواند ـ و گوش می دهد ـ لحن و صدا و آهنگ و ریتم ( مثل اینکه دارد ترانه گوش می کند ! چه چیزی خوانده شود برایش زیاد مهم نیست )
2- اگر شاعر و مداح به خاطر خوش آمد و ذوق مخاطبش شعر بگوید ( و بخواند ) نه به خاطر ( و یا کمتر به خاطر ) هدف ، که فکر و اندیشه حسینی است .
3- اگر مقدمات مداحی و موخراتش درست نباشد ( مثل طبل و شیپور و لباس کندن و ... )
4- اگر نظر مراجع عظام و فقهای بزرگوار را ( در باره چگونگی اقامه عزای امام حسین علیه السلام ) در نظر نگیرند
5- اگر دنبال بیان حقیقت قیام امام حسین علیه السلام و فلسفه آن نباشند و هر طائلاتی را به ایشان و قیام خونینشان نسبت بدهند
6- اگر خود صالح نباشند و اصلاح نخواهند کرد ( اگرچه به دنبال اصلاح دیگران باشند )
این ماه، یادآور دلاورمردی های یاران با وفای اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، فداکاری های زینب
کبری(سلام الله علیها)، حضرت سجاد(علیه السلام)، و همه اسرای کاروان امام حسین(علیه
السلام)، است. این ماه، یادآور خطبه ها و شعارهای آگاهی بخش سالار شهیدان، نطق آتشین
حضرت زینب(سلام الله علیها) و خطابه غرّای زین العابدین(علیه السلام)، است.
باز محرم الحرام آمد و حسین شبی دیگر پای در دیار غم خواهد نهاد. پس بشتابیم و خارها از زمین بزداییم که شهبانوان و شهزادگان عادت خفتن بر بیابان ندارند... و به استقبال مسلم رویم که چشمان پر خونش از فرسنگ ها دورتر فریاد می زنند:
حسین میا به کوفه...
و اگر میایی، همسر و خواهر و برادر چون ماهت را نیاور و اگر اینها را میاوری، لااقل کودک 6 ماهه ات را از این صحرا بر حذر دار که گرگان این دیار، به هیچ چیز رحم نمی کنند... به هیچ چیز...
اعمال شب اول ماه محرم به شرح زیر است:
۱ـ نماز: این شب چند نماز دارد که یکی از آنها به شرح ذیل است:
دو رکعت، که در هر رکعت بعد از حمد یازده مرتبه سوره توحید خوانده شود.
در فضیلت این نماز چنین آمده است:
«خواندن این نماز و روزه داشتن روزش موجب امنیّت است و کسی که این عمل را انجام دهد، گویا تمام سال بر کار نیک مداومت داشته است.»(۵)
۲ـ احیای این شب.(۶)
۳ـ نیایش و دعا.(۷)
روز اول محرم
اول محرم هر سال اولین روز سال قمری است. از امام محمدباقر(علیه السلام) روایت شده است: «آن کس که این روز را روزه بدارد، خداوند دعایش را اجابت می کند، همانگونه که دعای زکریا(علیه السلام) را اجابت کرد.»(۸)
دو رکعت نماز خوانده شود و پس از آن سه بار دعای زیر قرائت گردد:
«اللّهم انت الاله القدیم و هذه سنةٌ جدیدةٌ فاسئلک فیها العصمة من الشیطان و القوَّة علی هذه النّفس الامّارة بالسُّوء»(۹)؛ بارالها! تو خدای قدیم و جاودانی و این سال، سال نو است، از تو می خواهم که مرا در این سال از شیطان حفظ کنی و بر نفس اماره (راهنمایی کننده) به بدی پیروز سازی.
زندگى انسان با گریه شروع مىشود که همان گریه، نشانه سلامت و تندرستى نوزاد است، و در واقع گریه در آن زمان، زبان طفل است .
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ مسجد گناباد در جدیدترین نوشته خود آورده است:
«گریه» مظهر شدیدترین حالات احساسى انسان است، و علتها و انگیزههاى مختلفى دارد که هر یک از آنها نشاندهنده حالتى خاص است. در روایات، بعضى از انواع گریه تحسین شده و از صفات پسندیده بندگان پاکدل خداوند به حساب آمده است، و بعضى از انواع گریه مذموم شمرده شده است.
گریه، از حالات و انفعالات انسانى است که با مقدمهاى از اندوه و ناراحتى روانى به طور طبیعى به ظهور مىرسد، و گاه ممکن است انگیزهاش هیجانات تند روانى باشد. مثل شوق و ذوقى که از دیدار محبوب پس از زمانى طولانى ناشى مىشود. همچنین گاهى هم گریه کردن حاکى از عقاید مذهبى انسان است با این توصیف، از آنجایى که گریه عملى طبیعى و اى بسا غیر ارادى است؛ لذا نمىشود مورد امر و نهى و حسن و قبح قرار گیرد، بلکه آنچه که مورد حسن و قبح است، مقدمات و انگیزههاى گریه مىباشد. چنانکه گفتهاند: «تو آنى که در بند آنى.»
در اینجا براى این که بدانیم گریه بر سیدالشهدا علیه السلام چگونه گریهاى است و چه تأثیرات و برکاتى مىتواند داشته باشد، بهتر آن است که اشارهاى به انواع گریه کنیم تا بعد از آن، نوع گریه بر آن حضرت برایمان معلوم گردد.
۱- گریه طفولیت: زندگى انسان با گریه شروع مىشود که همان گریه، نشانه سلامت و تندرستى نوزاد است، و در واقع گریه در آن زمان، زبان طفل است .
۲- گریه شوق: مانند گریه مادرى که از دیدن فرزند گمشده خویش پس از چندین سال سرداده مىشود . و این گریهاى است که از روى هیجان و احیاناً جهت سرور و شادى به انسان دست مىدهد.
۳- گریه عاطفى و محبت: محبت از عواطف اصیل انسانى است که با گریه انس دیرینه دارد. مثلاً محبت حقیقى به خداوند حسن آفرین است و براى قرب به او باید اشک محبت ریخت.
۴- گریه معرفت و خشیت: انجام عبادات خالصانه و تفکر در عظمت آفرینش و کبریایى خداوند، و همچنین اهمیت تکالیف و مسئولیتهاى انسانى باعث مىگردد که نوع خاصى از خوف، در درون انسان ایجاد شود و این خوف، خوفى است که از روى معرفت به خداوند و تهذیب نفس به دست مىآید که «خشیت» نامیده مىشود.
۵- گریه ندامت: از عوامل اندوهزدایى که منجر به گریه مى گردد، محاسبه نفس و حسابرسى شخصى است، و همین حسابرسى باعث مىشود که انسان به گذشته خود فکر کند و با حسابرسى، جبران کوتاهى و خطاها را بکند و اشک حسرت و ندامت از چشمانش جارى نماید، این گریه، نتیجه توبه و بازگشت به خداست.
اشک میغلتد به مژگانم به جرم رو سیاهى اى پناه بى پناهان، مو سپید روسیاهم
روز و شب از دیدگان اشک پشیمانى فشانم تا بشویم شاید از اشک پشیمانى گناهم
۶- گریه پیوند با هدف:گاهى قطرههاى اشک انسان، پیام آور هدفهاست. گریه بر شهید از این نوع گریه است. گریه بر شهید خوى حماسه را در انسان زنده مىکند و گریستن بر سیدالشهدا علیه السلام خوى حسینى را در انسان احیا مىکند، و خوى حسینى چنان است که نه ستم مىکند و نه ستم مىپذیرد. آن کسى که با شنیدن حادثه کربلا قطره اشکى از درون دل بیرون مىفرستد، صادقانه این پیوند با هدف والاى سیدالشهدا علیه السلام را بیان مىکند.
۷- گریه ذلت و شکست:گریه افراد ضعیف و ناتوانى که از رسیدن به اهداف خود ماندهاند و روح و شهامتى براى پیشرفت در خود نمىبینند.
با ذکر این مطلب، حال باید بررسى کرد که گریه بر حسین علیه السلام از چه نوع گریه است. هر کس با اندک توجهى خواهد دانست که گریه بر حسین علیه السلام گریه محبت است، آن محبتى که در دلهاى عاشقانش به ثبت رسیده است. گریه بر او، گریه شوق است، زیرا قسمت زیادى از حماسههاى کربلا، شوق آفرین و شورانگیز است و به دنبال آن سیلاب اشک شوق به خاطر آن همه رشادت، فداکارى، شجاعت و سخنرانیهاى آتشین مردان و زنان به ظاهر اسیر، از دیدگان شنونده سرازیر مىگردد و نیز گریه معرفت و پیوند با هدف متعالى و انسان ساز او است؛ و به تعبیر امام خمینى(ره) گریه سیاسى است که فرمود: «ما ملت گریه سیاسى هستیم، ما ملتى هستیم که با همین اشکها، سیل جریان مىدهیم و سدهایى را که در مقابل اسلام ایستاده است خرد مىکنیم.»
هزار سال فزون شد ز وقعه عاشورا ولى ز تعزیه هر روز، روز عاشوراست
هیهات که گریه بر حسین علیه السلام گریه ذلت و شکست باشد، بلکه گریه پیوند با سرچشمه عزت است، گریه امت نیست، که گویا است، گریه سرد کننده نیست، که حرارت بخش است، گریه بزدلان نیست، که گریه شجاعان است، گریه یأس و ناامیدى نیست که گریه امید است، و بالاخره گریه معرفت است و گریه معرفت در عزاى حسین علیه السلام از انحراف و تحریف در قیام آن حضرت جلوگیرى مىکند و شاید به همین جهت باشد که در فضیلت گریه بر سیدالشهدا علیه السلام روایات متعددى وارد شده است. از آن جمله، روایتى است که امام صادق علیه السلام فرمود: «گریه و بىتابى در هر مصیبت براى بنده مکروه است، مگر گریه بر حسین بن على علیه السلام که اجر و ثواب نیز دارد.»(۱)
گریه و عزادارى براى سیدالشهدا علیه السلام داراى آثار و برکات مهمى است که به برخى از آنها اشاره مىشود:
حفظ رمز نهضت حسینى
از ارزندهترین آثار و برکات مجالس عزادارى و گریه بر ابى عبدالله حسین علیه السلام حفظ رمز نهضت حسینى است.
به راستى؛ چرا در دوران منحوس سلاطین و پادشاهان جور از برپایى مجالس عزاى اهلبیت علیهم السلام به خصوص سالار شهیدان جلوگیرى مىشد؟ آیا نه این است که عزاى حسینى و امامان شیعه، سبب مىشود که سخنوران و دانشمندان متعهد و انقلابى، مردم را از ظلمهاى حکومتها آگاهى دهند و انگیزه قیام آن حضرت که امر به معروف و نهى از منکر است به اطلاع مردم برسد؟
آرى، اینگونه مجالس، آموزشگاهها و دانشگاههایى است که به بهترین روش و زیباترین اسلوب مردم را به سوى دین خوانده و عواطف را آماده مىکند و جاهلان و بىخبران را از خواب سنگین غفلت بیدار مىسازد و نیز در این مجالس است که مردم، دیانت را همراه با سیاست، از مکتب حسین بن على علیه السلام مىآموزند.
گریه بر سیدالشهدا علیه السلام و تشکیل مجالس عزاى حسینى نه تنها اساس مکتب را حفظ مىکند، بلکه باعث مىگردد شیعیان با حضور در این مجالس از والاترین تربیت اسلامى برخوردار شده و در جهت حسینى شدن رشد و پرورش یابند.
کدام اجتماعى است که در عالم چنین اثرى را از خود بروز داده باشد؟ کدام حادثهاى است مانند حادثه جانسوز کربلا که از دوره وقوع تاکنون و بعدها بدینسان اثر خود را در جامعه بشریت گذارده، و روز به روز دامنه آن وسیعتر و پیروى و تبعیت از آن بیشتر گردد؟ از این رو باید گفت که در حقیقت مراسم عزادارى حافظ و زنده نگهدارنده نهضت مقدس امام حسین علیه السلام و در نتیجه حافظ اسلام و ضامن بقاى آن است .
تشکیل مجالس عزادارى حسین، نه تنها اساس مکتب را حفظ کرده و مىکند بلکه به علاوه سبب آن گردید که شیعیان با حضور در این مجالس از والاترین تربیت اسلامى برخوردار شده و در جهت حسینى شدن رشد و پرورش یابند.
«موریس دوکبرى» مىنویسد: «اگر مورخین ما، حقیقت این روز را مىدانستند و درک مىکردند که عاشورا چه روزى است، این عزادارى را مجنونانه نمىپنداشتند. زیرا پیروان حسین به واسطه عزادارى حسین مىدانند که پستى و زیر دستى و استعمار را نباید قبول کنند. زیرا شعار پیشرو و آقاى آنان تن به زیر بار ظلم و ستم ندادن است.
قدرى تعمق و بررسى در مجالس عزادارى حسین نشان مىدهد که چه نکات دقیق و حیات بخشى مطرح مىشود، در مجالس عزادارى حسین گفته مىشود که حسین علیه السلام براى حفظ شرف و ناموس مردم و بزرگى مقام و مرتبه اسلام، از جان و مال و فرزند گذشت و زیر بار استعمار و ماجراجویى یزید نرفت؛ پس بیایید، ما هم شیوه او را سرمشق قرار داده از زیر دستى استعمار گرایان خلاصى یابیم و مرگ با عزت را بر زندگى با ذلت ترجیح دهیم…»(۲)
ازدیاد محبت به امام، و تنفر از دشمنان آن حضرت
سوزى که از دل سوخته عاشقان سیدالشهدا علیه السلام به چشم سرایت کرده و از مجارى دو چشم آنها به صفحه رخسار وارد مىشود، مراتب علاقه و اخلاص و دلبستگى به خاندان وحى و رسالت را مىرساند و این عمل اثرى مخصوص در ابقاى مودت و ازدیاد محبت دارد.
گریه بر حضرت سیدالشهدا علیه السلام از مواردى است که هیچ انسانى از فرط دلسوزى و انقلاب، طاقت بردبارى و تحمل در برابر استماع مصائب او را ندارد، و این گریه و بیقرارى، علاوه بر ازدیاد محبت و مهر و مودت، موجب کثرت تنفر و بیزارى از دشمنان و قاتلان آن حضرت شده و موجب برائت دوستداران این خانواده از دشمنان ایشان مىگردد.
گریه با آگاهى و معرفت بر امام حسین علیه السلام، در واقع، اعلام انزجار از قاتلان اوست و این تبرى از آثار برجسته گریه بر امام حسین علیه السلام است زیرا مردم به ویژه افرادى که داراى شخصیت هستند از گریه کردن در برابر حوادث تا سر حد امکان امتناع مىورزند، و تا شعله درونى آنان به مرتبه انفجار نرسد حاضر به گریه کردن مخصوصاً در برابر چشم دیگران نیستند، این گریه و عزادارى ابراز کمال تنفر در برابر تعدى و تجاوز و ستمگرى و پایمال نمودن حقوق جامعه و به ناحق تکیه زدن بر مسند حکومت آنان مىباشد.
آشنایى با حقیقت دین و نشر آن
یکى دیگر از آثار و برکات مجالس عزادارى سیدالشهدا علیه السلام این است که مردم در سایه مراسم عزادارى به حقیقت اسلام آشنا شده و بر اثر تبلیغات وسیع و گستردهاى که همراه با این مراسم انجام مىگیرد، آگاهى توده مردم بیشتر شده و ارتباطشان با دین حنیف محکمتر و قویتر مىگردد. چه این که قرآن و عترت دو وزنه نفیسى هستند که هرگز از یکدیگر جدا نمىشوند و این آگاهى در اقامه ماتم و مراسم سوگوارى عترت رسول اکرم صلی الله علیه و آله به خصوص امام حسین علیه السلام به آحاد مردم داده خواهد شد.
آمرزش گناهان
ریان بن شبیب از امام رضا علیه السلام روایت کرده که فرمود: «اى پسر شبیب، اگر بر حسین علیه السلام گریه کنى تا آن که اشک چشمت بر صورتت جارى شود، خداوند گناهان کوچک و بزرگ، و کم یا زیاد تو را مىآمرزد.»(۳)
و نیز فرمود: «گریه کنندگان باید بر کسى همچون حسین علیه السلام گریه کنند، زیرا گریستن براى او گناهان بزرگ را فرو مىریزد.»(۴)
سکونت در بهشت
امام باقر علیه السلام فرمود: «هر مؤمنى که در سوگ حسین علیه السلام اشک دیده ریزد، به حدى که بر گونهاش جارى گردد، خداوند او را سالیان سال در غرفههاى بهشت مسکن مى دهد.»(۵)
و نیز امام صادق علیه السلام فرمود: «هر کس درباره حسین علیه السلام شعرى بخواند و گریه نماید و یک نفر را بگریاند، بهشت براى هر دوى آنها نوشته مىشود. کسى که حسین علیه السلام نزد او ذکر شود و از چشمش به مقدار بال مگسى اشک آید، اجر او نزد خداست و براى او جز به بهشت راضى نخواهد شد.»(۶)
و نیز فرمود: «هر کس که در عزاى حسین علیه السلام بگرید یا دیگرى را بگریاند و یا آن که خود را به حالت گریه و عزا درآورد، بهشت بر او واجب مىشود.»(۷)
شفا یافتن
یکى دیگر از آثار و برکات مجالس عزادارى حضرت سیدالشهدا علیه السلام شفا گرفتن است. به طورى که بارها دیدهایم و شنیدهایم که بعضى از عزاداران و گریه کنندگان بر حسین علیه السلام شفا گرفتهاند.
نقل است که مرجع بزرگ شیعه مرحوم آیة الله العظمى بروجردى در سن نود سالگى داراى چشمانى سالم بودند که بدون عینک خطوط ریز را هم مىخواندند و مىفرمودند: این نعمت را مرهون وجود مبارک حضرت ابى عبدالله الحسین علیه السلام هستم: و قضیه را چنین نقل مى فرمودند:
در یکى از سالها در بروجرد بودم، به چشم درد عجیبى مبتلا شدم که بسیار مرا نگران ساخته بود. معالجه پزشکان فایدهاى نکرد و درد چشم هر روز بیشتر و ناراحتى من افزونتر مىگردید، تا این که ایام محرم شد. در ایام محرم آیة الله فقید، دهه اول را روضه داشتند و دستههاى مختلف هم در این عزادارى شرکت مىکردند. یکى از دستههایى که روز عاشورا به خانه آقا وارد شده بود، «هیئت گِلگیرها» است که نوعاً سادات و اهل علم و محترمین هستند، در حالى که هر یک حوله سفیدى به کمر بستهاند، سر و سینه خود را گل آلود کرده و به طور بسیار رقت بار و مهیج و در عین حال با سوز و گداز فراوان و ذکرى جانسوز آن روز را تا ظهر عزادارى مىکنند. آقا فرمودند:
«هنگامى که این دسته به خانه من آمدند و وضع مجلس با ورود این هیئت هیجان عجیبى به خود گرفته بود من هم در گوشهاى نشسته و آهسته آهسته اشک مىریختم و در این بین هم مقدارى گِل از روى پاى یکى از همین افراد گلگیر برداشته و بر روى چشمهاى ملتهب و ناراحتم کشیدم، و به برکت همین توسل، چشمانم خوب شد و امروز علاوه بر این که متبلا به درد چشم نشدم، از نعمت بینایى کامل برخوردارم، و به برکت حضرت امام حسین علیه السلام احتیاج به عینک هم ندارم.» با این که همه قواى جسمانى ایشان تحلیل رفته بود با این وجود تا آخرین ساعات زندگانى از بینایى کامل برخوردار بودند.
گریه کننده بر حسین، در قیامت گریان نیست
رسول اکرم صلی الله علیه و آله به فاطمه زهرا علیهاالسلام فرمود: «هر چشمى در روز قیامت گریان است مگر چشمى که براى مصائب حسین علیه السلام گریه کرده باشد، چنین کسى در قیامت خندان و شادان به نعمتهاى بهشتى است.»(۸)
آن روز دیدهها همه گریان شود ز هول جز چشم گریه کرده به سوگ و عزاى او
امان از سکرات موت و آتش دوزخ
مسمع گوید: حضرت امام صادق علیه السلام فرمود: آیا متذکر مىشوى با حسین چه کردند؟ عرض کردم: آرى، فرمود: آیا جزع و گریه مىکنى؟ گفتم: آرى، به خدا سوگند گریه مىکنم و آثار غم و اندوه در صورتم ظاهر مىشود حضرت فرمود: «خدا اشک چشمت را رحمت کند. آگاه باش که تو از آن اشخاصى هستى که از اهل جزع براى ما شمرده مىشوند، به شادى ما شاد و به حزن ما محزون و اندوهناک مىگردند. آگاه باش که به زودى هنگام مرگ، پدرانم را بر بالین خود حاضر مىبینى، در حالى که به تو توجه کرده و ملکالموت را درباره تو بشارت مىدهند، و خواهى دید که ملک الموت در آن هنگام از هر مادر مهربان به فرزندش، مهربانتر است.» سپس فرمود: «کسى که بر ما اهلبیت به خاطر رحمت و مصائب وارده بر ما گریه کند، رحمت خدا شامل او مىشود قبل از این که اشکى از چشمش خارج گردد؛ پس زمانى که اشک چشمش بر صورت جارى شود اگر قطرهاى از آن در جهنم بریزد، حرارت آن را خاموش کند، و هیچ چشمى نیست که گریه کند بر ما مگر آن که با نظر کردن به کوثر و سیراب شدن با دوستان، خوشوقت مىگردد.»(۹)
با توجه به این روایت شریف باید گفت: جایى که آتش جهنم که قابل مقایسه با آتش دنیا نیست و به وسیله گریه بر حسین علیه السلام خاموش و برد و سلام گردد، پس اگر در موردى، آتش ضعیف دنیا عزادار حسینى را نسوزاند جاى تعجب نیست .
واقعهای عجیب
سید جلیل مرحوم دکتر اسماعیل مجاب(داندانساز) عجایبى از ایام مجاورت در هندوستان که مشاهده کرده بود نقل مىکرد، از آن جمله مىگفت: عدهاى از بازرگانان هندو (بت پرست) به حضرت سیدالشهدا علیهالسلام معتقد و علاقهمندند و براى برکت مالشان با آن حضرت شرکت مىکنند، یعنى در سال مقدارى از سود خود را در راه آن حضرت صرف مىکنند. بعضى از آنها روز عاشورا به وسیله شیعیان، شربت و پالوده و بستنى درست کرده و خود به حال عزا ایستاده و به عزاداران مىدهند، و بعضى آن مبلغى که راجع به آن حضرت است را به شیعیان مىدهند تا در مراکز عزادارى صرف نمایند.
یکى از آنان را عادت چنین بود که همراه سینه زنها حرکت مىکرد و با آنها به سینه زدن مشغول مىشد. وقتى از دنیا رفت، بنا به مرسوم مذهبى خودشان، بدنش را با آتش سوزانیدند تا تمام بدنش خاکستر شد جز دست راست و قطعهاى از سینهاش که آتش، آن دو عضو را نسوزانیده بود.
بستگان آن دو عضو را آوردند نزد قبرستان شیعیان و گفتند: «این دو عضو راجع به حسین شماست.»(۱۰)
تأثیر شعر سرودن در عزاى حسینى
امام صادق علیه السلام فرمود: «کسى نیست که براى حسین علیه السلام شعرى بسراید و گریه کند یا بگریاند مگر این که خداوند بهشت را بر او واجب کرده و گناهانش را مىآمرزد.»(۱۱)
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، چهل و چهار سال پیش، لامبورگینی از رودستر میورا رونمایی کرد که البته هیچ گاه به تولید انبوه نرسید. جانشین میورا، یعنی کانتاچ هم بصورت کوپه ساخته می شد. در اواخر دهه 1970 لامبورگینی شروع به ساخت خودروهای روباز نمود. در سال 95 دیابلو رودستر و سپس مورچیه لاگوی رودستر را روانه بازار کرد. حالا وقت آن رسیده تا با رودستر آونتادور نیز آشنا شویم.
در حالیکه ساخت مدلهای رودستر مورچیه لوگو و دیابلو، پنج سال پس از تولید مدلهای کوپه رخ داد، در مورد آونتادور این زمان به دو سال کاهش یافته است. حذف سقف و جانشینی آن با سقفی از جنس فیبر کربن به شکلی عالی صورت گرفته و شامل دو تکه و در مجموع 5.9 کیلوگرم وزن می باشد. خوشبختانه سقف سخت جایگزین سقف پارچه ای مدلهای رودستر مورچیه لاگو شده و بنابراین صدای کمتر در سرعتهای بالا و جلوه بیشتری دارد.
در مورد موتور، لامبورگینی از همان موتور دوازده سیلندر L539 با حجم 6.5 لیتر و توان 700 اسب بخار و گشتاور 509 پوند فوت استفاده می کند. نیروی تولیدی توسط یک گیربکس هفت سرعته دستی-اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود. شتاب صفر تا صد رودستر LP 700-4 با سقف بسته تنها 3 ثانیه می باشد و البته سرعت نهایی آن به 349 کیلومتر بر ساعت بالغ می گردد.
زعلقمه می اید ندای عباس
به گوش سالاردین رسد نوایی
بیا برادرجان شده لحظه جدایی
زعلقمه می اید نوای زهرا
که اسمان می گرید به حال سقا
غیرت و شهادت انگیزه حسین است
دو دست عباسش گویای این کلام است
» پرمعنا ترین اس ام اس های مخصوص ماه محرم آبان 91
www.kolbeye-tanhaei.ir
برگرفته ازسایت sms.bo2chat.com
باز محرم رسید، این من و گریههایم / رفع عطش میکند، فرات اشکهایم
باز محرم رسید، دلم چه ماتمزده / کسی میان این دل، خیمه ماتم زده
فرا رسیدن ماه محرم تسلیت باد
_____________________
محرم ماه الفت با جنون است / چراغ کوچه هایش بوی خون است
محرم حرمت خون است و خنجر / تلاطم می کند حنجر به حنجر . . .
_____________________
باز محرم رسید، شدم چه حیران و مست
از این همه عاشقی، دوبارهام مست مست
باز محرم رسید، شهر سیهپوش توست
دل، نگران رنج خواهر مظلوم توست
____________________
سلام من به محرم، محرم گل زهرا / به لطمههای ملائک به ماتم گل زهرا
سلام من به محرم، به تشنگی عجیبش / به بوی سیب زمین غم و حسین غریبش
_____________________
هر جا که میروم ز غمت دیده پر نم است / هر ماه من ز داغ تو ماه محرم است
عمری گریستم که موظف به گریهام / گر نُه فلک به گریه شود باز هم کم است
_____________________
دمید روح غم اندر تن مه غم عالم
تو نوحه سر بده چون شد عزای اشرف آدم
لباس تیره به تن کن، ز داغ نوحه تو سر کن
که گشته ماه عزا و دوباره گشت محرم
____________________
رعرش مجلس غم ارباب عالم است / مشکى بپوش اى دل شیدا محرم است
غش کرد فاطمه به خدا محتشم بس است / باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است
_____________________
هنگام محرّم شد و هنگام عزا، های
برخیز و بخوان مرثیت کرببلا، های
پیراهن نیلی به تن تکیه بپوشان
درهای حسینیه ی دل را بگشا، های
_____________________
الا ای عاشقان دیگر، غم عالم نمایان شد
دگر غمها ز داغ او، برایم سهل و آسان شد
ز چشمم اشک می ریزد، ز قلبم خون عاشورا
سبوی عین و شین و قاف، به روی دست مستان شد
» پرمعنا ترین اس ام اس های مخصوص ماه محرم آبان 91
www.kolbeye-tanhaei.ir
برگرفته ازسایت sms.bo2chat.com
باز محرم رسید، این من و گریههایم / رفع عطش میکند، فرات اشکهایم
باز محرم رسید، دلم چه ماتمزده / کسی میان این دل، خیمه ماتم زده
فرا رسیدن ماه محرم تسلیت باد
_____________________
محرم ماه الفت با جنون است / چراغ کوچه هایش بوی خون است
محرم حرمت خون است و خنجر / تلاطم می کند حنجر به حنجر . . .
_____________________
باز محرم رسید، شدم چه حیران و مست
از این همه عاشقی، دوبارهام مست مست
باز محرم رسید، شهر سیهپوش توست
دل، نگران رنج خواهر مظلوم توست
____________________
سلام من به محرم، محرم گل زهرا / به لطمههای ملائک به ماتم گل زهرا
سلام من به محرم، به تشنگی عجیبش / به بوی سیب زمین غم و حسین غریبش
_____________________
هر جا که میروم ز غمت دیده پر نم است / هر ماه من ز داغ تو ماه محرم است
عمری گریستم که موظف به گریهام / گر نُه فلک به گریه شود باز هم کم است
_____________________
دمید روح غم اندر تن مه غم عالم
تو نوحه سر بده چون شد عزای اشرف آدم
لباس تیره به تن کن، ز داغ نوحه تو سر کن
که گشته ماه عزا و دوباره گشت محرم
____________________
رعرش مجلس غم ارباب عالم است / مشکى بپوش اى دل شیدا محرم است
غش کرد فاطمه به خدا محتشم بس است / باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است
_____________________
هنگام محرّم شد و هنگام عزا، های
برخیز و بخوان مرثیت کرببلا، های
پیراهن نیلی به تن تکیه بپوشان
درهای حسینیه ی دل را بگشا، های
_____________________
الا ای عاشقان دیگر، غم عالم نمایان شد
دگر غمها ز داغ او، برایم سهل و آسان شد
ز چشمم اشک می ریزد، ز قلبم خون عاشورا
سبوی عین و شین و قاف، به روی دست مستان شد
بیراهه هم برای خودش راهیست
وقتی من را به تو برساند
و حوصله چه زود بی طاقت می شود
در ادامه ی راهی که به تو ختم نمی شود
.
.
.
دیگر نمی نویسمت …!
هرکس ..
به چشمــهایم نگاه کند !
تو را خواهد خواند…
.
.
.
من را زیر خاکستر جا گـــــذاشتـــــــی!!!
آهـــــــایـــــــــــــ.. .
با توام…
تــــــــــــــــــــــــ ـو یادتـــــ نـــرود!!!
من به خاطرتــــــــو
آتـــــــش گـــرفته ام….
.
.
.
به اندازه ی چشمان کفتربازی که کفترش بر بام دیگری نشسته ، بیقرارتم !
.
.
.
می نویسم از تو ای زیبای من ، می سرایم از تو ای رویای من
ای نگاهت سبزتر از سبزه زار، می نویسم بی قرارم بی قرار
.
.
.
خوش به حال خدا که “لحظه به لحظه” با توست
و “من” همیشه درباره ی “تو” با “او” حرف میزنم
.
.
.
یه نفر یه جایی تنها روز و شب از تو میگه از تو میخونه
واسه تو می نویسه اما تو نیستی تو نمیشنوی
و نمیدونه چی میشه و همش ای کاش و ای کاش …خسته شده خدایا ….
فقط تو میتونی به دادش برسی
بیا و بمون کنارم واسه همیشه… نگو نمیشه …
.
.
.
عهد کن یارم بمانی تا قیامت ، ای رها / اولین و آخرین عشقم بمانی ، با وفا
کلبه ای با هم بسازیم با ستونی استوار / گر کنارم تو نباشی بیقرارم ، بیقرار
.
.
.
بغض هایم را به آسمان سپرده ام ، خدا به خیر کند باران امشب را
.
.
.
هیچ دلی بی بهانه نمیتپد ، نمیدانم بهانه ها دلگیرند یا دلها بهانه گیر
.
.
.
گفتم دل و جان بر سر کارت کردم هر چیز که داشتم نثارت کردم
گفتا تو که باشی که کنی یا نکنی! این من بودم که بیقرارت کردم .
مرکز:مرکز بافق
لطفا به نکات زیر توجه داشته باشید:
1-به محل برگزاری کلاسها دقت نمایید.
2-از طریق بخش اطلاعیه های تغییر کلاسها در سایت مرکزتان پیگیر تغییرات کلاسها در طول ترم باشید(هر روز قبل از مراجعه به دانشگاه اطلاعیه های تغییرات رابررسی نمایید.)
3-لااقل درابتدای هر هفته با مراجعه به همین بخش برنامه کلاسی هفته را مجددا کنترل نمایید.
برنامه کلاسی رشته :مدیریت دولتی (چندبخشی )
تاریخ روز عنوان درس نام استاد ساعت برگزاری محل برگزاری شماره کلاس توضیحات
91/08/29 دوشنبه ریاضیات پایه ومقدمات آمار2 طاهره آدمی 8-12 بافق 4
91/08/29 دوشنبه زبان تخصصی اقتصاد و مدیریت محمد حسین تفکری بافقی 13-17 بافق 9
91/08/29 دوشنبه اقتصادخرد محمد علی ابوطالبی 13:30-17:30 بافق 4
91/08/29 دوشنبه جمعیت وتنظیم خانواده خواهران محمد رضا آیت اللهی نصر آبادی 15-17 بافق 2 خواهران
91/08/30 سه شنبه کامپیوتروکاربردآن درمدیریت حجت عباسی بافقی 8-12 بافق کارگاه کامپیوتر
91/08/30 سه شنبه پژوهش عملیاتی داوود شفیعی پور 8-12 بافق 6
91/08/30 سه شنبه اصول حسابداری 1 عفت اکرمی مقدم 8-12 بافق 10
91/08/30 سه شنبه پروژه(دولتی) علی اکبر تشکری بافقی 13-17 بافق 1
91/08/30 سه شنبه آماروکاربردآن درمدیریت 2 داوود شفیعی پور 13-17 بافق 6
91/09/01 چهارشنبه فرهنگ وتمدن اسلام و ایران محمد رضا جمالی 13-17 بافق 2
91/09/01 چهارشنبه فارسی عمومی خواهران عبدالرضا دهقان 13:30-17:30 بافق 4 خواهران
91/09/01 چهارشنبه تربیت بدنی 2 عباس فتاحی بافقی 15-17 بافق 3
91/09/06 دوشنبه توسعه اقتصادی و برنامه ریزی محمد جواد بوئی آبادی 8-12 بافق 7
91/09/06 دوشنبه مدیریت تحول سازمانی سحرالسادات فقیه زاده 8-12 بافق 5
91/09/06 دوشنبه ریاضیات پایه ومقدمات آمار2 طاهره آدمی 8-12 بافق 4
91/09/06 دوشنبه تفسیر موضوعی قرآن خواهران احمد علیزاده فلاح 13-17 بافق 1 خواهران
91/09/06 دوشنبه تصمیم گیری وتعیین خطمشی دولتی سحرالسادات فقیه زاده 13-17 بافق 4
91/09/06 دوشنبه مبانی مدیریت دولتی 1 علی اکبر تشکری بافقی 13-17 بافق 6
91/09/06 دوشنبه زبان خارجی خواهران گروه 1 نجمه حاجی محمدی 13-17 بافق 7
91/09/07 سه شنبه اصول حسابداری 1 عفت اکرمی مقدم 8-12 بافق 6
91/09/07 سه شنبه مدیریت تعاونیها علی اکبر تشکری بافقی 13-17 بافق 6
91/09/07 سه شنبه زبان خارجی خواهران نجمه حاجی محمدی 13-17 بافق 8
91/09/08 چهارشنبه اصول حسابداری 2 طاهره نظری 8-12 بافق 4
91/09/08 چهارشنبه زبان خارجی گروه برادران نجمه حاجی محمدی 13-17 بافق 8
91/09/08 چهارشنبه اندیشه اسلامی 1 خواهران محمد رضا جمالی 13-17 بافق 1 خواهران
91/09/08 چهارشنبه فارسی عمومی برادران عبدالرضا دهقان 13:30-17:30 بافق 3 برادران
91/09/08 چهارشنبه تربیت بدنی 1 عباس فتاحی بافقی 15-17 بافق 2
91/09/12 یکشنبه اصول حسابداری 3 عفت اکرمی مقدم 8-12 بافق
91/09/13 دوشنبه تجزیه وتحلیل وطراحی سیستم سحرالسادات فقیه زاده 8-12 بافق 6
91/09/13 دوشنبه مدیریت منابع انسانی علی اکبر تشکری بافقی 13-17 بافق 2
91/09/13 دوشنبه زبان تخصصی اقتصاد و مدیریت محمد حسین تفکری بافقی 13-17 بافق 10
91/09/13 دوشنبه مالیه عمومی(اقتصاد بخش عمومی) محمد علی ابوطالبی 13:30-17:30 بافق 7
91/09/14 سه شنبه کامپیوتروکاربردآن درمدیریت حجت عباسی بافقی 8-12 بافق کارگاه کامپیوتر
91/09/14 سه شنبه اصول حسابداری 1 عفت اکرمی مقدم 8-12 بافق 10
91/09/14 سه شنبه آشنایی با دفاع مقدس خواهران علی رضا فضلی احمدآباد 8-12 بافق 3
91/09/14 سه شنبه آشنایی با دفاع مقدس برادران علی رضا فضلی احمدآباد 13-17 بافق 3
91/09/14 سه شنبه روابط صنعتی روابط کاردرسازمان محمد جواد بوئی آبادی 13-17 بافق 9
91/09/14 سه شنبه کارورزی(دولتی) علی اکبر تشکری بافقی 13-17 بافق 2
91/09/14 سه شنبه حقوق اداری 1 الهام دهقان منشادی 13-17 بافق 7
91/09/15 چهارشنبه اصول حسابداری 2 طاهره نظری 8-12 بافق 1
91/09/15 چهارشنبه اندیشه اسلامی 1 برادران محمد رضا جمالی 13-17 بافق 1 برادران
91/09/15 چهارشنبه تربیت بدنی 2 عباس فتاحی بافقی 15-17 بافق 2
91/09/20 دوشنبه ریاضیات پایه ومقدمات آمار2 طاهره آدمی 8-12 بافق 4
91/09/20 دوشنبه تفسیر موضوعی قرآن برادران احمد علیزاده فلاح 13-17 بافق 3
91/09/20 دوشنبه زبان تخصصی 1(مدیریت) محمد حسین تفکری بافقی 13-17 بافق 10
91/09/20 دوشنبه زبان خارجی خواهران گروه 1 نجمه حاجی محمدی 13-17 بافق 9
91/09/20 دوشنبه اقتصادخرد محمد علی ابوطالبی 13:30-17:30 بافق 5
91/09/20 دوشنبه جمعیت وتنظیم خانواده برادران محمد رضا آیت اللهی نصر آبادی 15-17 بافق 2
91/09/21 سه شنبه اصول حسابداری 1 عفت اکرمی مقدم 8-12 بافق 9
91/09/21 سه شنبه پژوهش عملیاتی داوود شفیعی پور 8-12 بافق 5
91/09/21 سه شنبه آماروکاربردآن درمدیریت 2 داوود شفیعی پور 13-17 بافق 2
91/09/21 سه شنبه مباحث ویژه درمدیریت دولتی علی اکبر تشکری بافقی 13-17 بافق 8
91/09/27 دوشنبه ریاضیات پایه ومقدمات آمار2 طاهره آدمی 10-12 بافق 3
91/09/27 دوشنبه زبان تخصصی 1(مدیریت) محمد حسین تفکری بافقی 13-17 بافق 11
91/09/28 سه شنبه پژوهش عملیاتی داوود شفیعی پور 8-10 بافق 5
91/09/28 سه شنبه اصول حسابداری 1 عفت اکرمی مقدم 8-12 بافق 4
91/09/28 سه شنبه کامپیوتروکاربردآن درمدیریت حجت عباسی بافقی 8-12 بافق کارگاه کامپیوتر
91/09/28 سه شنبه آماروکاربردآن درمدیریت 2 داوود شفیعی پور 10-12 بافق 5
91/09/28 سه شنبه پروژه(دولتی) علی اکبر تشکری بافقی 13-17 بافق 2
قابل توجه دانشجویان عزیز
میانترم استاد فقیه زاده
۶/۹/۱۳۹۱ مدیریت تحول سازمانی فصول ۱-۲-۳
۶/۹/۱۳۹۱ تصمیم گیری و تعیین خط مشی دولتی فصول ۱-۲-۳-۴-۵
۱۳/۹/۱۳۹۱ تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم فصول ۱-۲-۳-۴-۵-۶
۱۳/۹/۱۳۹۱ سمینار مسائل بازاریابی (میان ترم)
۲۱/۹/۱۳۹۱ مدیریت بازاریابی فصول ۱-۲-۳-۴-۵-
۲۱/۹/۱۳۹۱ تجارت الکترونیک ۱ فصول ۱-۲-۳
۲۱/۹/۱۳۹۱ سمینار مسائل بازاریابی (پایان ترم ) ۱۳-۱۱:۳۰
۲۱/۹/۱۳۹۱ تجارت الکترونیک ۲ ساعت ۱۳-۱۱:۳۰
میانترم های استاد بویی ابادی
- مبانی و اصول سازمان و مدیریت ۲۲/۸/۱۳۹۱ ساعت ۱۳
۲-مبانی مدیریت صنعتی ۲۷/۹/۱۳۹۱ ساعت ۱۳
۳- مبانی مدیریت بازرگانی ۲۰/۹/۱۳۹۱ ساعت ۱۳
۴-روابط صنعتی ۱۴/۹/۱۳۹۱ ساعت ۱۳
۵- بهره وری و تجزیه و تحلیل ۲۲/۹/۱۳۹۱ ساعت ۱۳
توسعه اقتصادی و برنامه ریزی ۶/۹/۱۳۹۱ ساعت ۱۱ صبح
مدیریت اسلامی ۱ ۷/۹/۹۱ ساعت ۱۳ تاصفحه ۱۰۰
میانترم استاد سرکار خانم نظری
مبانی تنظیم بودجه ۲۷/۹/۹۱ ساعت ۱۰صبح
اصول حسابداری ۸/۹/۹۱
میانترم استاد کروغلیان
امور مسافرت وصدور بلیط ۲۹/۸/۹۱ ساعت ۱۵ تاصفحه ۱۱۴
میانترم استاد ابوطالبی
مبانی علم اقتصاد ۱۵/۹/۹۱ ساعت ۱۵ تاآخر فصل ۵
مالیه عمومی رشته مدیریت ۱۳/۹/۹۱ ساعت ۱۵ تاآخر فصل ۵